Designhostel Stayokay Amsterdam Oost heropent deuren

16 mei 2019

Op zondag 19 mei a.s. om 18.00 heropent Stayokay Amsterdam Oost na een complete renovatie officieel zijn deuren. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay de band met de lokale gemeenschap versterken en een fijne hotspot in Amsterdam Oost bieden. Stayokay nodigt dan ook alle buurtbewoners en overige geïnteresseerden uit zich aan te melden voor het openingsevenement en de sfeer in het vernieuwde hostel zelf te ervaren.

Hostelmanager Hermen Nijhuis: "Na deze renovatie zijn we zeker toekomstbestendig, zowel voor de nieuwe generatie reizigers als buurtbewoners. "Door het nieuwe design is de sfeer nóg fijner. Deze hotspot is een mooie aanvulling en past perfect in het gemêleerde Amsterdam Oost".

Faciliteiten
Voor gasten die willen overnachten, biedt Stayokay Amsterdam Oost 611 slaapplaatsen, verdeeld over 119  (gedeelde en privé)kamers met eigen sanitair. Ook zijn er 6 vergaderruimtes, een groot zonnig terras en is het hostel geliefd als evenementenlocatie. Een andere toevoeging aan het hostel, is de nieuwe hotspot The 5th. In de sfeervolle bar en een karaktervol à la carte-restaurant, kunnen gasten en locals terecht voor ontbijt, lunch, borrel en diner.

Sociaal en duurzaam
Stayokay heeft verantwoord ondernemen hoog in het vaandel staan. En dat is zichtbaar op allerlei manieren. Zo werken de medewerkers in gerecyclede bedrijfskleding en zijn in het restaurant verantwoorde, biologische producten verkrijgbaar. Ook gasten worden betrokken: door ze te stimuleren kraanwater te drinken, korter te douchen en afval te scheiden bijvoorbeeld.

Liefde voor locals
Stayokay is niet alleen voor toeristen. Sterker nog, het is de missie van Stayokay om toeristen en locals dichter bij elkaar te brengen. Elke locatie organiseert lokale initiatieven voor inwoners van de stad en voor reizigers die het echte gezicht van de stad willen leren kennen. Met respect voor elkaar en voor milieu en maatschappij.

BERICHT VOOR DE REDACTIE (niet voor publicatie)

Over Stayokay
Stayokay is de grootste hostelketen van Nederland met 22 verrassende locaties, van de Achterhoek tot Amsterdam. Al sinds 1929 biedt Stayokay (inter)nationale gasten de ideale plek om te overnachten; slapen kan op privé- of gedeelde kamers. Maar ook voor vergaderingen, feestelijke en zakelijke events ben je bij Stayokay aan het juiste adres. Stayokay verzorgt jaarlijks bijna een miljoen overnachtingen en wil voortrekker zijn op het gebied van duurzame en sociale initiatieven. Stayokay is aangesloten bij Hostelling International: een netwerk van meer dan 4000 hostels wereldwijd.

Voor beeldmateriaal:

Voor meer informatie: